Juridische vragen

Waarom zou je als ondernemer op voorhand een jurist inschakelen?

Wij sommen jou hierbij een drietal redenen op waarom je beter op voorhand een jurist kunt inschakelen voor je onderneming. Laten wij voorop stellen dat voorkomen beter is dan genezen, ook in dit geval.

1) Voorkom hoge claims of boete’s van je klanten, leveranciers en/of derden.  Waarschijnlijk ook wel de belangrijkste reden waarom je, je zaakjes juridisch in orde moet hebben. Immers geen heldere contracten, algemene voorwaarden en zelf wegwijs zijn in de Nederlandse wetten en regels, voorkomen dat je voor dergelijke situaties komt te staan. Daarbij te bedenken dat je met elk contract dat je aangaat opnieuw tekent voor verplichtingen en opnieuw aansprakelijkheid op je neemt. Deze blijven zich dan ook opstapelen waardoor je er absoluut niet verkeerd aan doet in ieder geval een jurist met je mee te laten kijken.

 2) Voorkom verlies in omzet, winst en/of klanten. Je wilt toch ook niet dat jouw klanten afhaken op je bedrijf omdat je, je spelregels/voorwaarden niet goed (genoeg) op papier hebt staan, waardoor je klant voor de concurrent gaat?

3) Voorkom dat derden met jouw ideeën, ontwerpen, werken er vandoor gaan en  jij achterblijft met lege handen. Je moet jezelf indekken voor risico’s en ervoor zorgen dat jij eigenaar blijft. Weet je hoe dit juridisch zit en hoe je dit kunt bereiken? Schroom niet ook op dit onderwerp een jurist in te schakelen. Overigens, knip en plakwerk van juridische teksten raden wij dit ten strengste af voor al jouw bedrijfszaken. Je bedrijf is uniek en jouw spelregels/voorwaarden -ongeacht of je zaken regelt met consument of andere bedrijven- zullen dan ook hierop afgestemd moeten worden. Daarbij is je bedrijfsvoering, behalve onderhevig aan constante invloeden van derden, ook afhankelijk van nieuwe regelgeving en/of vaste rechtspraak waar je, je aan dient te houden.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.